Én a saját életemből kiindulva, 6 részre különíteném el, amikre figyelek, és amik által “fel kell osztanom” magam:

1.Önmegvalósítás, egyéni célok

A mai Y generáció – 25-35 éves korosztály – a szüleihez képest nem a korai családalapítást tartja a fő motivációnak, hanem az önmegvalósítást.

Az emberek nagy részét ez mozgatja a legjobban, mégis ezzel foglalkoznak a legkevesebbet. Hiába hallatja sok ember, hogy mennyi célja, terve van, ezeket nem dolgozza ki a megfelelően, és ilyenkor természetesen mindig más a hibás.

Sokan a tanulmányokat befejezve nem akarnak, vagy nincs energiájuk újabb ismereteket elsajátítani, ők ebben a felgyorsult világban le fognak maradni, és nem érik el a kitűzött álmaikat. Ugye ezek csak álmok, hiszen ha nem vagyunk hajlandóak érte tenni, és új dolgokat megismerni, akkor nem is annyira fontos. Jó lesz az álmodozásnak is.

Szerencsére egyre nagyobb százalék kezdi felismerni azt, hogy ha valóban fejlődni akarunk, és akár vállalkozók akarunk lenni, szabadúszók vagy épp a munkahelyen akarunk feljebb lépni, muszáj fejleszteni magunkat. Hiszen az okostelefonokat is kell frissíteni, ne gondoljuk azt, hogy magunkat nem!

Egyéni céljainkat, naponta de legalább hetente le kell tisztázni.

Jó irányba haladok?

Van kidolgozott tervem?

Ezeket pontról pontra haladva építem?

Ha elérek egy-egy lépést, megtervezem a következőt?

Sokan a tervezésnél buknak el.

Túl nagy célokat tűznek ki, vagy nem tudják, hogyan kezdjenek bele, így elbuknak és persze negatív élmény marad. Többet nem fognak a saját határaikon túl nyújtózkodni, beérik azzal, amiben mindig “sikeresek”, és nem fejlődnek.

A másik lehetőség, hogy túl kicsi célokat terveznek be. Tudják, hogy azt képesek elérni, így aztán mindig siker élményük van, de különösebben nem tapasztalnak új élményeket. Önmaguk szintjén stagnálnak, amiből adódik, hogy inkább visszafejlődés lesz hosszú távon.

“Minek fejlesszem magam, ebben meg abban is jó vagyok, az pont elég. Nem kell több.”

Aztán ott van a középút. Ez a legmunkásabb, mindig új kihívások elé állítani magukat. Mindig csak egy picit lépni előre, amiről tudják, hogy belefér az idejükbe és az energiájukba is. Egy-egy sikertől nem érzik magukat királynak, és egy kudarcot nem világvégeként élnek meg. Következtetéseket vonnak le, amiből tanulnak a jövőben.

Az egyéni céljainkkal nagyon sokat kellene foglalkoznunk, és mégis nagyon felületesen kezelik az emberek.

Fejben kigondolják, és ha nem sikerül elsőre, akkor keresnek egy új célt, tervet, vagy álmot amit kergethetnek.

Masapság mindent azonnal meg akarunk Ha a telefonunkra pillantunk, máris összerándul a gyomrunk, jön a kényszer. Elolvasni, válaszolni – azonnal!

Ne a telefonod vagy a számítógéped irányításon!

Állítsd prioritás szerint sorba a feladataidat, és aszerint végezd el őket. Talán kiderül, hogy nem az a legfontosabb tevékenység, hogy ki likeolta épp a képeidet.

Dwight David Eisenhower Amerikai elnök vázolta fel a róla elnevezett FONTOS és SÜRGŐS mátrixot.

Ha jól megnézed az adott negyedeket, egyértelműen látszik, mi az ami igazán fontos, és mi az, ami hanyagolható, ahhoz, hogy igazán hatékony legyél.

Ha többet akarsz tudni, kérj konzultációt és átbeszéljük a Te életedre nézve.

Katt ide: Szeretnék időpontot egyeztetni! 

TIPP:

A Titok című film számomra nagyon tanulságos, és könyv formájában is megtalálható.

Kérlek, ezt a videót próbáld meg elvárások és kommentek nélkül végignézni. Nyisd ki a szemed, a füled és a szíved, nézd úgy hogy ez a videó érted van. Senkit nem fog érdekelni a reakciód, viszont ha megérted miről szól, egy új világot tudsz kinyitni.

Kattints: https://youtu.be/jxuH19tD2pk

Boldog videó nézést kívánok!

2. Családvállalás – Karrierizmus

Szintén egy olyan kategória, ami kihúzódott a 30-as éveinkre.

“Majd akkor vállalok családot, ha már jól megy!”

Nagyon nehéz megjósolni, mi lesz ha babát vállal egy pár, főleg, hogy ha a nőről van szó. A karrierünket egy gyermekvállalás véget vetheti. Szerencsére, a mai világ ennél már sokkal színesebb és lehetőségekkel teli. Sok fiatal édesanyát ismerek, aki már örül annak, hogy a kisbaba jöttével egy új szakmát ismert meg, ami sokkal közelebb áll hozzá, és kivirult ennek köszönhetően.

Gyermekvállalás témában nem szeretnék belemenni, erre rengeteg szakember van már. A lényeg, amit én ebből szeretnék neked kiemelni, hogy ma már a családvállalás és a karrierista szemléletmód összeegyeztethető. Az tény, hogy nem mindenkinek, és nem is kell, hogy így legyen. Sok fegyelem és szorgalom árán lehetséges. Mondjuk ki, sok embernek, és nőnek ez egy pozitív kihívás. 2019 már megadja azt a nagyfokú támogatást és szabadságot, amivel ezt kivitelezni tudjuk, és megfelelően tudjuk kezelni, harmóniában tartani.

Pár éve, amikor rádöbbentem, hogy szeretem túlvállalni magam, és folyamatosan tesztelni magam új dolgokkal, megijedtem. Megijedtem, hogy talán az anyaság majd nem fog beleférni. Szerencsére próbálok haladni a korral, így mára már úgy gondolom, nem kell félnem ettől.

Összefoglalva, bátran vállaljunk családot a karrierünk mellett is. Hiszen, ha egyszer már elértünk valamiben valami magas szintet, akkor másban is képesek leszünk rá, és lehet sokkal izgalmasabbá, és boldogabbá tudja tenni az életünket. A családunkkal! 🙂

3. Társadalmi célok, hasznos ember a társadalomban

Számomra ez egy nagyon fontos szempont az ÉNKÉPemhez. Belelesni a saját lelkembe őszintén. Valamint, hogy hiteles legyek mások szemében, akár inspirálni is tudjam őket.

Itt csak arra gondolok, hogy tegyél folyamatosan életed során egy kis jót.

Ítélkezni, és olyan embereket lebecsülni, megbélyegezni, aki nem te vagy, nincs hozzá jogod. Nem az ő életet éled, nem tudhatod neki milyen nehézségei vagy élet körülményei voltak/vannak.

Így ha te abban a “szerencsés” helyzetben vagy, hogy tudsz segíteni és adni, akkor tedd meg! Ettől a saját szemedben egy jobb ember leszel, és elkezded értékelni azt, amid van.

Van tető a fejed felett, van tiszta ruhád, van hűtőd, amiben étel van, van áram és a többi.

Néha adományozz, törődj az adód 1%-val, adj egy 100-ast egy utcán élőnek, próbálj önkénteskedni. Lehet, hogy ettől nem leszel milliomos, de EMBER igen!

Szeretnék neked egy Facebook oldalt megmutatni, itt semmi extra nincs, csak emberek összefognak, és segítenek azoknak, akiknek szükségük van rá.

Úgy érzik, valakinek örömet tudnak okozni, a másik oldal pedig elmondhatatlanul hálás. Ez az igazi csoda.

Link az oldalhoz: https://www.facebook.com/nedobdkisegits/

Aki ismer, az tudja, hogy ezt azért osztottam meg, mert ez is személyes projektem. Talán erre vagyok a legbüszkébb, pedig nincs belőle jövedelmem, viszont emberileg úgy gondolom hasznos lehet az amit teszek, TESZÜNK, hiszen egyre többen csatlakoznak, és ezért végtelenül hálás vagyok!

A lényeg ebben a pontban az, hogy néha kell, hogy adj, ne csak kérj és elvárj. Természetesen bele fog férni az idődbe, ha akarod! 🙂

4. Munkahelyi célok

Egyetlen napunk legnagyobb részét a munka teszi ki. A munkahelyen töltött idő, és a kollégák. Mondhatjuk, hogy ez a 2. otthonunk.

Energiánk nagy részét kiveszi. Sokszor hazavisszük és a stresszt a családra helyezzük, hadd cipeljék ők is. Persze ebből rengeteg párkapcsolati vita, családi viszály alakul ki, és sokan ezt észre sem veszik, csak megtörténik. Telnek a napok, hetek, hónapok, a stressz csak nő, és azt veszítjük el, amit a leginkább nem szeretnénk.

Mindig tudnunk kell mi a célunk a munkánkkal.

Csak pénzkeresés?

Pozíció, előrelépés a cél?

Hivatás? Imádod csinálni?

Ha ezeket tudjuk, akkor tudnunk kell különválasztani a magánélettől.

Hallani sokszor, hogy nem szabad hazavinni a munkát. Leírva könnyű ezt olvasni, viszont, sokan nem tudatosítják magukban, hogy ezt ténylegesen meg is tegyék.

Amikor dolgozol, akkor a munkára koncentrálj, abban az időben tégy meg mindent, amit tudsz, hogy a munkád a legjobban végezhesd, viszont amikor már nem dolgozol, akkor engedd, hogy az agyad, az elméd ne azon kattogjon, hogy holnap mennyi e-mailt kell írni, milyen vendégek vannak a naptárban, vagy hogy mit kell majd összeszerelni.

Éld a jelent, és engedd meg magadnak, hogy amikor pihenhet a tested, az agyad, akkor pihenjen. Elég lesz majd akkor izgulni a dolgokon, amikor már ott lesznek.

A munkahelyen is kell, hogy legyen egy rendszered.

Melyik feladatot, milyen eszközzel vagy programmal kell végezned, milyen egyéb ügyek vannak, amik megzavarhatják a munkafolyamatot.

Telefonhívások, e-mailek, személyes üzenetek stb.

Ha megvan az adott feladat, és látod a hosszát, akkor azzal is tudsz tervezni.

Általában az agyunk aktívan 30-60 percet tud figyelni, utána már csak “néz de nem lát” effektus.

Van egy nagyon hatékony módszer arra, hogy a figyelmedet hatékonyan fenn tudd tartani.

Az úgynevezett POMODORO technika:

Ahogy az ábrán is látod, 25 perc aktív figyelem után 5 perc szünet.

Ezalatt ihatsz egy pohár vizet, kis fejkörzés, egy rövid séta, vagy egy elintéznivaló telefonhívás. Ez egy pomodoro.

4 után tarts egy 15 perces nagy szünetet.

Ezzel a módszerrel elkerülhető, hogy ránézz a telefonodra, és elvigyenek a social media appjai, vagy hogy erőltesd magad, amikor már fáradt vagy.

Nem a sok feladat vállalása visz előrébb, hanem a hatékonyság.

A munkafolyamat végzésére van egy másik technikai is, ami 5 lépésből áll, lássuk:

Részletezzük egy picit:

RÖGZÍTSD:

Ha jön egy impulzus, vagy egy olyan információ, ami egy picit is kér belőled, foglalkozni kell vele. Megragadja a figyelmedet, ezért ÍRD LE!

-> Notesz, határidőnapló, applikáció stb.

Ne fáraszd magad azzal, hogy fejben tartod, a következőnél ezt már el is fogod felejteni.

TISZTÁZD:

Értékeld azonnal a beérkezett információt.

Itt jöhet a 2 perces szabály – dolgozd fel az információt, és ha 2 perc alatt el lehet intézni, csináld meg!

Ha nem, akkor ütemezd be, írd fel a teendőkhöz vagy ha meg tudja oldani más is, akkor delegáld, és élj a lehetőséggel, hogy van aki megcsinálja helyetted.

Itt arról van szó, hogy a feladat nem egy személyes, fontos dolog, és nincs szükség Rád a megoldására, mert más is meg tudja csinálni, a lényeg, hogy legyen meg.

Pl. A levél legyen feladva, vagy a csekk legyen befizetve, a cselekvő személye mindegy. Viszont, ha a céges pénzmozgásokat kell intézni, vagy épp a gyermek szülői értekezletén kell részt venni, nem túl szerencsés másra bízni.

RENDSZEREZD:

Képzelj egy egy nagy szekrényt sok kis fiókkal.

Családi ügyek, baráti ügyek, projektek, ötletek, idő igényesség szerint, stb. Szét vannak válogatva a teendőid, az adott információt tedd a megfelelő “fiókba”.

Ha egy ötlet jó lehet gyermeked születésnapi bulijára, akkor nem feltétlen a sürgős és fontos kategória közé tartozik, de milyen jó lesz megnézni majd a születésnap előtt pár héttel, hogy el ne felejtsd. Ezzel is megkönnyítve a saját helyzeted, a bulit pedig minél szebbé és jobbá tenni.

REFLEKTÁLJ:

A meglévő projekt listát, teendő listát, feladatgyűjteményt, ami összetettebb cselekedetet és/vagy jelenlétet kíván, azokat hetente minimum 1x nézzük át, hogy ne legyen elfelejtve, és haladj vele.

CSELEKEDJ:

Menj el a bankba!

Menj el a szülői értekezletre!

Végezd el az adott feladatot!

Ekkor vagy igazán hatékony!

5. Hobbi, szabadidős célok

Egy újabb nagyon fontos rész!

Életünk egy folyamatos körforgás, DE NEM ROBOTOK VAGYUNK!

Ezt soha ne felejtsd el, és soha ne sajnáld magadtól az időt, hogy kikapcsolódj, utazz, szórakozz, olvass (ezt egyébként belevenném a napi kötelező dolgok közé! 🙂

Élj!

Szerintem már hallottad azt az idézetet vagy inkább kérdést, hogy

“Te éled az életed, vagy csak túléled?”

Egyszerű szavak, óriási mondanivalóval.

Senki nem fog helyetted élni, és soha nem hibáztathatsz mást azért, mert neked nincs időd a barátaiddal lenni, vagy épp nem jutsz el nyaralni – már évek óta.

Tény, hogy “először a munka, aztán a szórakozás” de szüksége van az emberi szervezetnek rá.

Rengeteg módszer és ötlet van arra, hogy ne időpocsékolásnak vedd a kikapcsolódást.

TIPP:

Tegyél félre minden nap 100 Ft-ot, ami egy adott utazásra vagy szórakoztató eszközre megy, ami a kikapcsolódásodat szolgálja.

 

Bakancslista. Nincs is több hozzáfűzni valóm, szerintem akinek nincs, az nem érti az élet lényegét.

 

Havi programokat előre megtervezni, amik nem meglepetésként érkeznek, és nem az a válasz rájuk, hogy “nem engedhetem meg magamnak”, hanem egy havi rutin, ami kell ahhoz, hogy ne legyél egy megsavanyodott ember, aki mindenkit utál, azért mert az illető jól érzi magát. (…)

Ne legyél ilyen kérlek! 🙂

6. Hosszútávú ÉNKÈP – magamról alkotott képem a jövőben.

A fenti 5 pont egésze. Képzeld el, hogy egy fényképalbumot nézegetsz 10-20-30 év múlva.

Mit látsz?

Boldogságot? Örömöt? Unokákat? Utazásokat? Baráti vacsorákat nevetéssel?

Akkor ezek szerint kell a fenti 5 pontot, párhuzamosan, folyamatosan építeni, fejleszteni, csinosítani! 🙂

Legyen ez az, amiért harcolsz nap mint nap, ha elkeseredsz vagy épp semmi kedved az adott napi rutinhoz, munkához, új kihíváshoz…hahó! Ébresztő!

Azért élsz, mert egy fantasztikus jövő vár rád. Csukd be a szemed, képzeld el a jövőt, és vágj bele!

Ez számomra a hosszú távú tervezés, hogy lássam a miértet és a hogyant.

Erre van egy nagyon jó technika, ami mindig a következő 3 hónapra tervez.

Az első hónapban megtervezed a következő 3 hónapot, és a 3. hónap elején/közepén/végén – személyfüggő – következik újabb 3 hónap tervezése, és így tovább.

Így lehet például egy évet megtervezni, és a tervezési időszakokban korrigálni, vagy épp újratervezni.